Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi.
Wymagania formalne dotyczące wniosku | |
Wydział Ocen Oddziaływania na Środowisko i Naprawy Szkód w Środowisku | |
Zadanie | Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi |
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska art. 101 lit. l |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi, zawiera projekt planu remediacji obejmujący informacje o: 1) terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni; 2) aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu; 3) właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy; 4) nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska; 5) nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja; 6) ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska; 7) budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 – jeżeli zachodzi taka potrzeba; 8) planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji; 9) planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji; 10) sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. |
Forma załatwienia sprawy | Decyzja |
Miejsce złożenia dokumentów | Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie ul. Teofila Firlika 20 71-637 Szczecin tel.: 91 43-05-200, fax: 91 43-05-201 e-mail: sekretariat.szczecin@rdos.gov.pl |
Opłata |
10 zł Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi" |
Tryb odwoławczy | Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie. |
Uwagi / inne informacje | Do pisemnego wniosku o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych. |
Wnioski do pobrania | Brak. |